• Massage
  • Ontspanningstechnieken
  • Ademtechnieken

Massage is meer dan een moment van ontspanning alleen.
Massage is een gestructureerde manier van aanraken, waarbij er druk wordt uitgeoefend op de spieren en bindweefsel middels een reeks van bewegingen.
Een massage verlicht spierstijfheid, verbetert de bloedsomloop en helpt de spieren te ontspannen.
Teveel stress kan leiden tot een permanente spanning in de spieren. Regelmatig een massage ondergaan, kan dit voorkomen.

Er is keuze uit de volgende massages:

Ontspanningsmassage

Bij deze massage lig je op een massagetafel.
Wordt gegeven met een aromatische olie, naar keuze, op de huid.
De massage is gericht op ontspanning, even loskomen van spanningen en stress.
Deze massage kan bestaan uit een volledige lichaamsmassage, of een deelmassage zoals bijv. de rug, schouders en nek.

Stoelmassage

Tijdens deze massage zit je op een speciale massagestoel.
De massage wordt gegeven door de kleding heen.
Deze drukpuntmassage stimuleert de bloedsomloop en laat de energie weer stromen. Spieren ontspannen zich, de concentratie verbetert.
Regelmatige stoelmassage kan chronische klachten zoals RSI klachten, voorkomen. Vooral als je voor je werk langdurig in eenzelfde houding moet zitten ondervindt je baat bij een stoelmassage. Die kan desgewenst ook op de werkvloer worden gegeven.
De stoelmassage kan bestaan uit een volledige of een deelmassage.

Shiatsu massage

Bij deze massage lig je gekleed op een massagetafel.
Een Shiatsu massage is een drukpuntmassage, waarbij men met de vingers, duimen en handpalmen gedoseerde druk op het lichaam uitoefent.
Shiatsu stimuleert het zelfgenezend vermogen van het lichaam.  Bevordert de vitaliteit, verlicht vermoeidheid. Herstelt de balans tussen lichaam en geest.

Ontspanningstechnieken

Snel gespannen of rusteloos? Ik kan je een ontspanningstechniek aanleren. Die je daarna zelf kan gebruiken.
Door het regelmatig beoefenen van een ontspanningstechniek, treedt er bewustwording op van de spierspanning.
Het vermogen om de spieren te ontspannen wordt getraind, de spierspanning neemt af en chronische stressklachten worden opgeheven.
Lichaam en geest komen in balans.

Ademtechnieken

Bewust van je ademhaling? Zit hij hoog, is hij oppervlakkig, of juist te snel?
Je leert een aantal technieken waardoor je bewust wordt van je ademhaling en hoe je die kunt beïnvloeden.
De positieve effecten van een optimale ademhaling zijn in het hele lichaam voelbaar.
Je krijgt meer lucht, het lichaam wordt optimaal voorzien zuurstof.

Image: 

Contact

Address:
Ligusterbaan 1 2908LW Capelle aan den IJssel
Telefoon:
+31 6 14 98 61 11